Основан 1978, Орекстарски ансамбл Париза (Ensemble Orchestral de Paris) је са своја 43 музичара за кратко време постао водећи камерни оркестар у Француској. Стекао је репутацију уникатне појаве у париском културном пејсажу рафинираним избором репертоара, едукативним програмима и освајањем нових концертних простора.
Оркестар су водили Жан-Пјер Валез, Армен Жордан, Жан-Жак Кантороу и Џон Нелсон (почасни музички директор), да би се 2009. придружили и други уметници: Џозеф Свенсен (главни гостујући диригент), камерни хор Аccentus под управом Лоранс Екилбе, соло-виолинисткиња Дебора Немтану и композитори Џејмс Мекмилан и Тијери Ескеш.
Ансамбл наступа са водећим уметницима – Хајнрих Шиф, Луј Лангре, Максим Венгеров, Фабио Бјонди, Даглас Бојд, Брижит Енгерер, Патриција Копачинска, сестре Лабек, Пол Луис, Еманијел Паји, сер Роџер Норингтон, Стивен Ковачевић, Вадим Рјепин, Жан-Ив Тибоде и многи други.
Поред редовних концерата у Паризу (Théâtre des Champs-Élysées, катедрала Нотр Дам, Cité de la Musique, сала Плејел и Théâtre du Châtelet) ансамбл често наступа на турнејама (Јапан, Европа, Јужна Америка) и наступа на свим водећим фестивалима.
Само у последњих 10 година Орекстарски ансамбл Париза је остварио 20 трајних снимака који сведоче о разноликости репертоара – вокална музика, ораторијуми, програми камерног оркестра, савремена музика… Овде се посебно истиче Бетовенова Миса у х-молу снимљена у Катедрали Нотр Дам (ДВД), сви Бетовенови концерти за клавир са Франсоа-Ренеом Дишаблом који су забележени у Краљевској опери у Версају (ДВД), све Бетовенове симфоније са Џоном Нелсоном, концерти Сен-Санса са Брижит Енгерер и Анријем Демаркетом или Шопенови концерти са Борисом Березовским.
Оркестар носи изразити печат ангажованости – залаже се за едукацију, равноправност, солидарност, развој цивилног друштва. У оквиру свог програма Paris Play-Direct Academy чланови ансамбла раде са студентима музике.
Међународне пројекте ансамбла подржавају Град Париз, Министарство културе Француске и корпоративни спонзори који делују под окриљем Асоцијације Crescendo.
КАМЕРНИ ХОР ACCENTUS
Један од најславнијих ансамбала за савремену музику, Камерни хор Аccentus ове године обележава две деценије постојања. Хор, чије је оснивач, диригент и уметнички директор Лоранс Екилбе, посвећен је извођењу капиталних a cappella композиција и савремених дела. Часопис „Magazine“ недавно је сврстао Аccentus међу 10 најбољих хорова на свету. Данас хор чине 32 професионална певача највишег уметничког ранга.
Ансамбл наступа на најпрестижнијим француским и међународним фестивалима и сарађује са угледним диригентима (Пјер Булез, Џонатан Нот, Кристоф Ешенбах…) и оркестрима (Orchestre de Paris, Ensemble Intercontemporain, Concerto Köln, Ensemble orchestral de Paris, Akademie für Alte Musik - Berlin…). Поред концертне активности, хор учествује и у оперским продукцијама.
Ансамбл има трајну партнерску сарадњу са два водећа париска концертна простора - Cité de la musique и са салом Плејел где се редовно представља са a cappella програмима и репертоаром за хор и оркестар. Од сезоне 2009-10. Аccentus редовно сарађује са Оркестарским ансамблом Париза и резиденцијални је хор при опери у Руану.
Критика високо оцењује наступе ансамбла, а посебно изузетне трајне снимке који су побрали бројне награде. Албум „Transcriptions“, продат у преко 130.000 примерака, номинован је 2004 за Греми награду. Комакт диск „Шенберг“ (у сарадњи са Ensemble Intercontemporain) је добитник награде Midem Classique за 2006, а снимак Хајднових „Седам последњих Христових речи на крсту“ (са Akademie für Alte Musik из Берлина, 2006) сматра се еталоном за интерпретацију овог дела. Друга репрезентативна издања укључују Фореов Реквијем (Orchestre National de France, 2008), ЦД „Strauss: a cappella“ (са Литванским радио хором, 2009), Рахмањинов, Вечерње молитве и Литургија Св. Јована Златоустог (са Камерним хором Ерик Ерискон, 2010)… Новембра 2011. хор издаје ЦД са Орекстарским ансамблом Париза - Менделсон, Христ (ораторијум) и хорске кантате.
Посвећен иновативним и модерним сценским наступима, Аccentus је први ансамбл који је користио електронски е-тјунер систем.
ЛОРАНС ЕКИЛБЕ
Француска диригенткиња Лоранс Екилбе позната је као оснивач, уметнички директор и шеф-диригент прослављеног Камерног хора Аccentus. Разноликих интересовања, позната је по захтевним високим уметничким стандардима и тражена као тумач a cappella, симфонијског и ораторијумског репертоара, али и оперских остварења. Због тога је последњих 15 година стекла поштовање како медија, тако и колега.
Дириговала је оперске представе на фестивалима у Екс-ан-Провансу, Стразбуру, Авињону, Тулону, у опери у Руану и у Опери Comique у Паризу.
Са Камерним хором Аccentus редовно наступа у салама Cité de la musique и Плејел. У Паризу је током 2010. дириговала Шуманов ораторијум „Das Paradies und die Peri“ са Бриселском филхармонијом, хором Аccentus и Хором Фламанског радија. Наступала је са оркестрима Лиона, Нице, Пикардије, Букурешта, Варшаве и многим другим. Од сезоне 2009/2010. Лоранс Екилебе и Аccentus имају трајну сарадњу са Оркестарским ансамблом Париза и заједнички реализују бројне пројекте, међу којима се истичу Берлиозово хорско дело „Христово детињство“ и ЦД Менделсонове музике под називом „Христ и хорске кантате“.
Лоранс Екилбе је стални гостујући диригент у Grand Théâtre de Provence у Екс-ан-Провансу и уметнички директор одељења за младе певаче на Регионалном конзерваторијуму у Паризу.
Као шеф-диригент хора Аccentus програмирала је широк вокални репертоар, а са посебном посвећеношћу бави се савременом музиком. Са овим ансамблом је остварила бројне трајне снимке који су побрали висока међународна признања.
МИРЕЈ ДЕЛЕНШ
Рођена у Алзасу, Миреј Деленш је започела свој музички живот свирајући клавир. Пошто је дипломирала музикологију, започела је каријеру као лирски сопран у опери у Стразбуру тумачећи ролу у опери „Борис Годунов“.
Наступа у широком репертоару од Монтевердија до Варезеа, тумачи велике Моцартове роле (Памина, Дона Елвира, Фјордилиђи, Вителија, Грофица), италијанске опере (Боеми, Травијата, Бал под маскама), француски репертоар - Глукове „Армиду“ и „Ифигенију на Тауриди“, „Кармен“ Бизеа, „Пелеас и Мелисанда“ Дебисија...
Од 1998. редовно учествује на Фестивалу у Екс-ан-Провансу где је певала у Крунисању Попеје (продукција Клауса Михаела Грубера), Дон Ђованију (Питер Брук), Окрету завртња (Лик Бонди), Травијати (Петер Мусбах) и Рајнском злату под диригентском палицом Сајмона Ретла. Певала је Офенбахове „Хофманове приче“ у Лозани и Лиону, „Пелеаса и Мелисанду“ у Миланској Скали, Хендлову „Теодору у Стразбуру“ (продукција Питера Селерса), „Дон Ђованија“ у продукцији Микаела Ханекеа, „Лоенгрина“ (Елса) у Париској опери, „Арабелу“ у Валонској краљевској опери... У Бордоу је премијерно извела „Клеопатрину смрт“ Берлиоза и Пуленков „La Voix Humaine“.
Недавно је певала у Лионској националној опери, у Краљевској опери у Бриселу, у Сао Паолу, „Дидону“ (Дидона и Енеја) и „Окрет завртња“ у Бордоу, у Париској опери, у Бечу, Бремену, Салцбургу, Хамбургу, Нинбергу, Туру, Марсеју.
У наредном периоду Миреј Деленш очекују улоге Ифигеније у Амстердаму, Елвире (Дон Ђовани) у Бордоу, Валентине (Хугеноти) у Бриселу, премијера „Јенуфе“ у Авињону и „Алчесте“ у Копенхагену.
МЕТЈУ БРУК
Баритон Метју Брук наступа као солиста у читавој Европи, у Аустралији, Јужној Африци и на Далеком истоку.
Радио је са уметницима као што су сер Џон Елиот Гардинер, Ричард Хикокс, сер Чарлс Макерас, Хери Кристоферс, Кристоф Русе и Пол Мекриш, као и с Лондонским симфонијским оркестром, Краљевским филхармонијским оркестром, Филхармонијом Санкт Петерсбурга, са Барокним оркестром из Фрајбурга, BBC Националним оркестром Велса, Оркестром Age of Enlightenment, Европским камерним оркестром, Шкотским камерним оркестром, Аустралијским камерним оркестром, са ансамблом English Baroque Soloists, Collegium Vocale из Гента, Хором Монтеверди, Националним оркестром из Лила и др. Наступао је на фестивалима у Единбургу, Челтенхаму, Утрехту, BBC Промс, у Амбронеју, Инсбруку…
Међу оперским ролама које је тумачио су: Полифем, Исмерон, Енеј, Евгеније Оњегин, Ноје, Фигаро, Папагено, Лепорело, Мелхиор, Млади Сем (у британској премијери Бернштајнове опере „Тихо место“), Викар (Алберт Херинг), Јупитер (Рамо - Кастор и Полукс). Певао је и у операма Јенуфа, Кармен, Суђење с поротом, Троил и Кресида…
Метју Брук је био солиста на турнеји са саставом English Baroque Soloists и Гардинером интерпретирајући улоге Дон Алфонса и Бартола у Краљевској опери Ковент Гарден, Сали Плејел у Паризу, Театру Реал у Мадриду и Театру Ђузепе Верди у Пизи.
Међу снимцима налазе се „Христово детињство“ Берлиоза, са Ричардом Хикоксом, опера „Идеменео“ са сер Чарлсом Макерасом, Хендлов „Месија“ (награда Gramophone), Бахова Пасија по Матеју.
На концертном подијуму учествовао је у извођењима Брамсовог Реквијема, Бахове Мисе у х-моллу са Државном капелом из Дрездена, Бахове Пасије по Матеју и Божићних кантата. Певао је и Питера Грајмса, Нилсенову Трећу симфонију, Саливеновог Ајванхоа, Моцартов Реквијем…
Наредна сезона Метјуа Брука је већ попуњена. Очекују га оперске премијере са ансамблом Il Complesso Barocco и Аланом Кертисом, „Крунисање Попеје“ са ансамблом Maggio Musicale Fiorentino, „Чаробни стрелац“ у париској Опери Comique, „Христово детињство“ Берлиоза са Оркестарским ансамблом из Париза, „Кармен“ у Луксембургу…